Domy Mediowe

Jeśli przyjmiemy system heliocentryczny, w którym marketer = słońce, to na pozostałe części układu złożą się agencje kreatywne, digitalowe, badawcze, PR, domy produkcyjne, audytorzy i na końcu (ale nie ostatnie!) domy mediowe. Lista na pewno kogoś po drodze pomija, ale umówmy się, że co większe planety są na miejscu.

Aha, dom mediowy w zestawieniu nie powinien być ostatni, bo jeśli za wyznacznik statusu przyjmiemy obsługiwane budżety, to okaże się, że zajmuje zazwyczaj pierwsze miejsce na liście płac marketera.

 

Czym w dwu słowach jest dom mediowy?

Skrót skrótów, ale jeśli uznamy, że kreacja dostarcza marketerowi komunikat, to agencja mediowa zajmuje się odpowiednim umieszczeniem tego komunikatu w mediach.

Jeszcze prościej? Dom mediowy odpowiada za właściwe wydanie (a raczej inwestycję, bo to słowo branża preferuje) środków finansowych marketera, przeznaczonych na zakup czasów i przestrzeni reklamowych.

 

No dobrze…. A jak to się ma do miejsca, w którym w tej chwili jesteś?

Niewiele. Tyle tylko, że znamy to środowisko od wewnątrz i od zewnątrz 😉

Od kilku lat zarządzamy takimi przestrzeniami społecznymi, jak m.in.:

Nasza załoga to byli pracownicy DM i choć ta przygoda już się zakończyła, to nadal pracujemy z mediami – obecnie jako konsultanci i niezależny butik mediowy.

 

Zatem, jeśli potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu i przeprowadzeniu kampanii, masz pytania lub potrzebujesz pomocy związanej z powyższymi obszarami – zapytaj.

Podobnie, jeśli masz pomysły lub sugestie związane z grupami mediowymi – odezwij się do nas.

 

Jeśli z kolei szukasz pracy jako mediowiec, właściwszym miejscem jest podstrona dla szukających.

Jako pracodawca, czyli dom mediowy z wolnym wakatem sprawdź raczej sekcję dla oferujących pracę.

 

I nie zapomnij nas polubić 😉

 

PS. Na koniec mała dygresja: patrząc na powyższy układ słoneczny, gdzie widzicie konsumentów? Czarna dziura? Kolorowe karły? Inne, jeszcze ciekawsze opcje…? 😉